CORONA PROTOCOL MOBILIS
- Als je een van de onderstaande vragen van toepassing is, kom dan niet bij ons sporten. Blijf dan thuis en volg de adviezen van het RIVM.
- Had je 1 of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur? (Hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden, benauwdheidsklachten)
- Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
- Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)?
- Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?
- Ben je in quarantaine omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
- Vooraf reserveren is niet verplicht. Er is bij Mobilis voldoende ruimte om met het huidige ledenaantal veilig te kunnen sporten.
- We verzoeken je om bij elk bezoek bij binnenkomst je ledenpas door de kaartlezer op de ontvangstbalie te halen. Meld je daarnaast ook persoonlijk aan bij de baliemedewerker of een instructeur in de zaal. Zo weten wij altijd welke leden op welk tijdstip bij ons hebben gesport.
- Volg de hygiëneregels en het Corona protocol van Mobilis. Onze medewerkers maken meerdere malen per dag schoon. Daarnaast staan op meerdere plekken in het gebouw desinfectie- en schoonmaak spullen.
- Respecteer te allen tijde de onderlinge afstand van 1,5 meter met andere bezoekers en medewerkers van Mobilis.
- Je kan gebruik maken van de kleedkamers, douches en toiletten. Dit geldt ook voor de lockers. Heb je de mogelijkheid om in sportkleding naar ons te komen en na afloop thuis te douchen dan heeft dat de voorkeur. Beperk je bezoek alleen tot het hoognodige en dat is trainen.
- Maak je gebruik van het toilet? Desinfecteer dan de drukknop van de spoelbak en de kraan boven de wasbak met de desinfectiemiddelen die in het toilet staan.
- Neem je eigen afval mee naar huis. De vuilnisbakken op Mobilis zijn alleen bedoeld voor gebruikte desinfectiemiddelen.
- Kom in sportkleding, neem je eigen handdoek en bidon mee. Wij lenen niets uit.
- Volg de aangegeven looproute in de fitnesszaal. Markeringen op de vloer en trainingsapparatuur geven de vakken aan waar getraind mag worden en welke apparaten niet gebruikt kunnen worden. 1 persoon per vloervak of apparaat.
- Houd tijdens je training rekening met andere sporters. Er is helaas geen ruimte om oefeningen te doen waarvoor meer ruimte nodig is dan 1 aangegeven vloervak (bijvoorbeeld aan loopoefeningen door de zaal). Wissel ook niet van apparaten zonder te desinfecteren.
- Desinfecteer na gebruik het apparaat of attributen (zoals dumbells of trainingsmat).
- Train je met een trainingsschema? De kast met trainingsschema’s is niet in gebruik. Vraag je schema aan een instructeur en neem deze bij je volgende bezoeken mee.
- De verkoop van koffie, thee en andere producten kunnen alleen op saldo of per pin betaald worden. Geen contant geld.
- Verlaat Mobilis na je training. Blijf niet binnen hangen om na te praten. Doe dit buiten met gepaste onderlinge afstand.
- Alle medewerkers zijn bereikbaar voor vragen of onduidelijkheden.
Aanvullingen per 6 november 2021 op bovenstaande:
Vanaf zaterdag 6 november heeft elk lid die toegang wil tot een sportschool een Coronatoegangsbewijs nodig. Dit kan middels de welbekende QR-code in combinatie met een geldige identiteitskaart.
Eenieder die gevaccineerd is tegen Corona of eenieder die een “test voor toegang” heeft gedaan en negatief was voor deze test is in het bezit van deze QR-code en kan daarmee naar binnen om te sporten.
Wij zullen deze regel ook moeten opvolgen per aanstaande zaterdag 6 november.
Waar het op neerkomt met deze maatregel is dat wij deze QR-code zullen scannen bij binnenkomst. Als je geen geldige QR-code kunt laten scannen dan kunnen wij je helaas niet toelaten in de sportschool.
Het scannen gaat ons waarschijnlijk meer werk en tijd kosten bij binnenkomst. We hopen daarom ook op jullie begrip.
Het dragen van een mondmasker is in de ontvangstruimte verplicht maar niet tijdens het sporten.
Het kan zijn dat sommige leden problemen kunnen ervaren met hun QR-code (internationale QR-code) Als dat het geval is dan kunnen wij hier helaas niets aan doen en vragen we je vriendelijk dit op te lossen door een juiste nederlandse QR-code te regelen. Zonder Nederlandse QR-code kunnen wij je dan ook niet toelaten in de sportschool.
We zien elkaar snel.
Het Mobilis team